۱۳۹۲ فروردین ۱, پنجشنبه

کوبیدن بر طبل جنگ یا بلوف شجاعانه؟

رهبر در اولین روزهای بهار در مشهد گفت: "  اگر اسرائیل غلطی بکند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد." حال باید گفت که رهبری که ادعای فرزانگی و بصیرت می کند چگونه ای بیانه ای این چنینی در آغاز سالی که برای کشور ما بسیار حساس است اظهار می کند که حتی ساده انگار ترین افراد هم ممکن است در بیان چنین جمله ای اندکی صبر و تامل خواهد کرد؟ بسیار واضح است که در این آخرین بیانیه شجاعانه ایشان به یقین نمی توان اثری از دور اندیشی و به قول ایشان بصیرت یافت و از نظر اینجانب دلایل زیر را می توان به آسانی ذکر نمود:
اولا ایشان و سایر مسئولین جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست پس اگر چنین است که جای نگرانی از تهدیدهای آمریکا و اسرائیل نیست چرا که آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک؟ پس بگذارید آنها هر چقدر می خواهند تهدید کنند و با این تهدیدها چهره جهانی خودشان را مخدوش کنند نه آنکه با چنین جمله ای بهانه ای برای اسرائیل فراهم کنید که رهبر ایران آشکارا اسرائیل را تهدید به نابودی می کند.
ثانیا مقتی شما می گویید تل آویو و حیفا زا با خاک یکسان می کند آشکار است که با تسلیحات متعارف مثل موشکهای بالیستیک با سرجنگی متعارف نمی توان شهرهایی بزرگ مثل حیفا و تل آویو را با خاک یکسان کرد مگر آنکه موشکهایی با سرجنگی اتمی بکار گرفته شوند و با چنین واژه ای به آسانی برای شوندگان تلویزیونهای جهان که سخنان ترجمه شده شما پخش می شود و برای خوانندگان روزنامه ها و سایتهای اینترنتی این تهدید رهبر ایران یک تهدید از نوع تهدیدهای هسته ای دوران جنگ سرد ملاحظه خواهد شد.
ثالثا همانطور که اسرائیل شاید قادر به حمله نظامی موفق به ایران نباشد ایران هم قادر به چینین کاری نیست زیرا دو کشور همسایه نیستند و فاصله بسیار زیادی از هم دارند و واضح است که حملات هوایی و موشکی چه از جانب ایران و چه از جانب اسرائیل تعیین کننده سرنوشت یک جنگ تما عیار نیستند همانگونه که حملات موشکی و هوایی صدام در دوران جنگ با ایران نتوانست پیروزی قطعی برای عراق داشته باشد. جای تعجب است که رهبری که به ادعای اطرافیانش از علم بی کران و اشراف کامل به تمام علوم و علوم نظامی برخوردارند چگونه از ارزیابی ساده ای نظیر این عاجز هستند؟
و در نهایت آنکه اگر رهبر ایران به متحدانی مثل بشار اسد ، سید حسن نصرا... و یا اسماعیل حنیه برای نابودی اسرائیل حساب می کنند بهتر است کمی به عهدشکنی های گذشته رهبران عرب در طول تاریخ نگاهی بیاندازند و ببیننند که چگونه وقتی منافع اعراب ایجاب کند و در خطر باشند به راحتی عهد شکنی می کنند و از پشت خنجر می زنند همانطور که خالد مشعل اخیرا پس از خوردن نمک ایران نمکدان را شکست و خود را همانند روسپیان سیاسی در آغوش شیخ قطر و رجب طیب اردوغان انداخت!! لابد رهبر ما همانند زمانیکه از آقای احمدی نژاد بی قید و شرط حمایت می کرد و حال او و اطافیانش را منحرف می داند از بصیرت برای شناخت متحدان عربش هم برخودار نیست. حال و روز بشار اسد و سید حسن نصرا... هم که روشن است مثل موشهای ترسو به سوراخی خزیده اند و هر از چند گاهی سر از سوراخشان بیرون می آورند و چند واق و واق در هوا می پراکنند و سریعا به سوراخ خود بر می گردند. بیچاره ما که متحدان ما چنین بزدلان بی لیاقتی هستند که حتی در زمان صلح جرات زندگی مثل آدمهای عادی ندارند چه برسد به زمان بحران که مسلما به دنبال راهی برای نجات جان حقیر خود خواهند بود و حیف میلیاردها دلار ثروت مردم محروم ما که صرف این چنین حیوانتی می شود. 
خداوندا به آن که عقل دادی چه ندادی و به آنکه عقل ندادی چه دادی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر