۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

انقلاب نان

بخش اول

مدت زیادی است که دلم می خواست درباره آنچه که در کشور ما و برای مردم بی دفاع در خیابانها پس از انتخابات سال 88 اتفاق افتاد بنویسم تا اولا با آسیب دیدگان آن حادثه هم دردی کوچکی کرده باشم و ثانیا نظرم را درباره حوادث مشابهی که ممکن است دیر یا زود اتفاق بیافتند بگویم. اما قبل از اینکه شروع کنم مایلم عنوان کنم که بنده نه در انتخابات قبل شرکت کردم و نه هرگز به کسی گفته ام و یا خواهم گفت که در انتخابات شرکت کند یا نکند برای من تمام سیاست مداران غیر قابل اعتماد هستند و بنده هیچ کسی را به دیگری ترجیح نمی دهم . آنچه می خواهم اینجا بگویم یادآوری اعمال شرم آوری است که گروهی اراذل به نام بسیج انجام دادند و پیامی برای اراذل بعدی که شاید در چنین صحنه هایی ظاهر شوند پیشاپیش ارائه کنم.
سال 88 گروه انبوهی از مردمی که معترض به نتایج انتجابات بودند صلح آمیز و بدون خشونت به خیابانها آمدند و اعتراض خود را اعلام کردند. اینکه اعتراضشان به حق بود یا نه قابل قضاوت توسط شخصی عادی مانند من نیست اما آنچه که اراذلی مانند تصاویر زیر لز خود در تاریخ معاصر ما به جا گذاشتند وحشیگری بود که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و توجیه رهبر هم مبنی بر اینکه اگر خونی ریخته شود مسئولش کسانی هستند که مردم را به خیابانها کشانده اند بسیار نادرست است چرا که اگر اینطور باشد مسئول خونهایی که در زمان انقلاب 1357 ریخته شد هم ارتش شاه نبود بلکه امام خمینی بود که مردم را برای اعتراض به خیابانها دعوت کرده بود. اینطور نیست که کسی جنایتی را مرتکب شود و مسئلیتش را به عهده دیگری بگذارد. به هر حال جواب اعتراض مردم بی دفاع به گلوله بستن آنها و با چوب و چماق و چاقو به جانشان افتادن نبود.
آقایان اراذل و اوباش بسیجی سرمست قدرت پوشالی شان شدند چرا که بر مردمی بی دفاع و متمدن که اعتراضی بدون خشونت را به نمایش گذاشته بودند پیروز شدند. مردمی از طبقه متوسط و عموما با سطح سواد و فرهنگ متوسط به بالا که اعتقادی به خشونت نداشتند و همانند آنچه که مسیح به حواریونش نصیحت کرده بود در برابر سیلی دشمن تنها روی دیگر صورت خود را در اختیار متجاوز  گذاشتند در حالیکه توانش را داشتند که جواب سیلی را با مشت آهنین بدهند. آقایان اراذل می دانید اگر آن جمعیت میلیونی قصد خشونت داشتند شما امروز وجود نداشتید؟ می دانید اگر آنها هم مثل شما وحشیانه عمل می کردند امروز ایران هم سرنوشتی بسیار شبیه و یا حتی بدتر از سوریه داشت؟ آیا می دانید مردم در برابر شما بسیار صبورانه رفتار کردند و حتی از دفاع از خود که طبیعی ترین حقشان بود صرف نظر کردند تا خون بیشتری ریخته نشود؟ هر وقت فرصت داشتید به این مطالب و بسیلری مطالب دیگر در مورد سال 1388 فکر کنید .
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر